پیام سپاهان

آخرين مطالب

سود سهام عدالت حدود 500 میلیارد تومان بین سهام داران تقسیم شد | واریز 1/500/000 سود سهام عدالت برای خانوار سه نفره اجتماعی

سود سهام عدالت حدود 500 میلیارد تومان بین سهام داران تقسیم شد | واریز 1/500/000 سود سهام عدالت برای خانوار سه نفره
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش سرویس خبری ایران فوری بنابر گفته مسئولان، در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت 24.5 هزار میلیارد تومان پول وصول شده است.
واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 که به سبب دلایل مختلف از جمله بدعهدی برخی از شرکت‌ها سه مرحله‌ای شد؛ سودی که دو مرحله آن قبل از سال واریز شده بود.
سود سهام عدالت که قرار بود مرحله سوم و تسویه آن بنابر وعده مجید عشقی رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار خردادماه عملیاتی شود و او در همین راستا فروردین‌ماه در رسانه ملی گفته بود: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کنید.
اما حالا بیش از سه ماه از این وعده می‌گذرد و همچنان نه تنها واریز سود سهام عدالت محقق نشده بلکه هنوز مقداری از این سود هم وصول نشده است؛ در همین رابطه به تازگی ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: الباقی سود سهام عدالت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده است و تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.
در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت 24.5 هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود 25 هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.
سود مرحله سهام عدالت ناقص واریز خواهد شد؟
او در پاسخ به این پرسش که بناست این سود واریز شود یا باید همچنان منتظر مپنا بود؟ گفت: در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم گیری می‌کند.
در ادامه هم محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سمت سپرده‌گذاری به شکل مکرر برای وصول سود اقلام به پیگیری شده، اما همچنان واریز سود سهام عدالت تکمیل نشده است و ما همچنان منتظر تکمیل آن هستیم.
همچنین روز گذشته هم سازمان بورس اعلام کرده با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به‌موقع پرداخت نکرده باشند، برخورد می‌کند و هفته گذشته سپرده‌گذاری مرکزی برای پنجمین بار با شرکت «مپنا» مکاتباتی داشته است. علاوه براین، سازمان بورس نیز پیگیر است تا سود سهام عدالت از شرکت مربوط وصول شود.
اما همانطور که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده تنها حدود 500 میلیارد تومان سود سهام عدالت از سمت شرکت مپنا وصول نشده که در همین راستا هم روز گذشته از سمت مسئول این سازمان اعلام شده است: مپنا امروز بیش از 120 هزار میلیارد تومان طلب حسابرسی شده از کارفرمایان دولتی دارد و طی مکاتبات متعدد با مبادی ذی‌ربط آمادگی خود را برای تسویه بدهی 500 میلیارد تومانی سود سهام عدالت از محل مطالبات، سهام و یا دارایی‌های غیرنقدی اعلام نموده است، با این حال تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است و چهارشنبه چهارم مهر ماه نیز مذاکره با دبیر کارگروه عدالت پیشنهادی بر اساس مصوبه هیأت مدیره مپنا اعلام و مقرر شد در صورت تایید، مپنا طی اقساط منطقی بر اساس وصول مطالبات از کارفرمایان دولتی، مبلغ بدهی 500 میلیارد تومانی خود را تسویه نماید.
تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت کامل سود سهام عدالت عملکرد سال 1401 از سمت گروه مپنا در حالی است که حالا بسیاری از شرکت‌های مجموعه سهام عدالت مجامع 1402 خود را هم برگزار کردند و به نظر می‌رسد باید پیش از این در خصوص این طلب تصمیم‌گیری صورت می‌گرفت!
اما نکته دیگر سود عدالت، وصول 24.5 هزار میلیارد تومانی این سود و چشم انتظاری برای واریز تنها 500 میلیارد تومان باقی مانده است؛ موضوعی که بسیاری از سهامداران حالا این مطالبه را دارند که واریز این سود معطل باقی نماند و هر چه سریع‌تر واریز آن تعیین تکلیف شود؛ بحثی که می‌طلبد سازمان بورس به عنوان متولی آن را به شکل جدی پیگیری کند تا شورای عالی بورس در خصوص آن هرچه سریع‌تر تصمیم مناسب را اتخاذ کند.
آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی
ارزش سهام عدالت ثابت نیست و به دهک درآمدی شما بستگی دارد. بیشترین ارزش سهام عدالت متعلق به گروهی است که تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هستند. ارزش و قیمت سهام عدالت این افراد در زمان توزیع، حدود یک میلیون تومان بوده است. لازم است بدانید که ارزش این سهام در طی سال‌های گذشته چندین برابر شده است و شما برای مشاهده ارزش سهام عدالت خود، باید آن را استعلام بگیرید؛
برای اطلاع از جزئیات واریز سود سهام عدالت خود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایید. در این سامانه، ریز جزئیات سود سهام عدالت خود را در تاریخ‌های مشخص مشاهده خواهید کرد. همچنین ارزش روز سهام عدالت شما نیز در این سامانه قابل مشاهده است.
با اجرایی شدن طرح آزاد سازی سهام عدالت، افرادی زیادی برای اطلاع از دارایی‌های سهام عدالت به فکر ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی شده‌اند. برای مشاهده سود سهام عدالت خود راهی به جز کد بورسی نیز وجود دارد و آن پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی می‌باشد که افراد بدون کد بورسی و تنها با کد ملی خود می‎توانند آخرین وضعیت سود سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.
آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی در اواخر آذر ماه 1403 انجام شد. برخی از افراد سوال دارند که سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ زمان واریز سود سهام عدالت من از سوی دولت اعلام می شود.
منبع: خبرجو24

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/891638/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مزار شهدای ناتل نور با حضور مدیرکل بنیاد مازندران عطرافشانی شد

آغاز تزریق واکسن آنفلوانزا به ایثارگران آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: با شهدا میثاق می‌بندیم که تا آخرین نفس پای آرمان‌ها و ارزش‌هایشان ایستاده‌ایم

امدادرسانی نجاتگران هلال احمر اصفهان به ٢٢ حادثه دیده

تخصیص اعتبار 10 میلیاردی موزه‌های بخش خصوصی کاشان

دامنه نوسان بورس محدود شد

اسناد موقوفات تیران و کرون در حال تکمیل است

اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق؛ فرصتی برای شناخت و توسعه اصفهان

35 طرح عمرانی در دهاقان افتتاح شد

تصمیم مهم بورسی

(تصاویر) تغییر چهره ویژه «فریده فرخی‌نژاد» مجری خبر بعد از 30 سال

آغاز طرح جمع آوری پساب فاضلاب شهری چرمهین

شرکت اعضای 57 کانون فرهنگی کاشان در کارگاه های مهارتی «مانا»

حضور پررنگ شمشیربازان خراسانی در اردوهای ملی

طلسم 11 ساله تراکتور در اصفهان شکست

هشدار وزیر خارجه عراق نسبت به پیامدهای گسترش جنگ در منطقه

برگزاری یادواره شهدای سفیدشهر از توابع آران و بیدگل

یکی از پیشرفته‌ترین آتش‌نشانی‌های کشور را داریم/ احداث 4 ایستگاه در اصفهان تا پایان 1404

امواج ناپایدار جوی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

دامنه نوسان بورس، یک درصد شد

حزب‌الله چه زمانی از توان نظامی کامل خود استفاده خواهد کرد؟

مصرف روزانه بیش از 250 هزار لیتر بنزین در مهاباد/ 11 درصد بیشتر از سال گذشته

شاخص هوای کلانشهر اصفهان در مرز آلودگی

درختان کهنسال شهر اصفهان شناسنامه‌دار می شوند

یادواره شهدای ایل بختیاری در محله جوی آباد خمینی شهر

سامسونگ و شیائومی نه؛ حالا ویوو قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را دارد

اپل ظاهراً دیگر قصدی برای سرمایه‌گذاری در OpenAI ندارد

کیهان نوشت: طلبکار شدن دولت آمریکا در پی ادبیات منفعلانه دولت پزشکیان

پُرادعای بی‌مخاطب

مسیر دشوار احیای برجام

یک پرواز پرماجرا؛ بازخوانی یک حادثه تلخ تاریخی

نیت‌خوانی از رای جنجالی پارلمان؛ پای سیاست در میان است یا عدالت؟

اخبار مساعد به کاهش نرخ دلار کمک می‌کند؟

سکه نزدیک به 2 میلیون تومان گران شد

یک تیر و دو نشان همتی

اینفوگرافی/ اولین اقدامات در زمان آتش‌سوزی به‌بهانه روز آتش‌نشانی و ایمنی

تصادف 2 موتورسیکلت در زیرگذر میدان لاله با دو کشته

آغاز طرح جمع‌آوری پساب فاضلاب شهری چرمهین

ریزش کوه این محور شمالی را مسدود کرد

اتحادیه اروپا: کسی نیست، افسار نتانیاهو را بکشد!

احتمال شهادت یکی از فرماندهان سپاه در حمله اسرائیل

ورود ناوهای جنگی اسرائیل به خط درگیری با لبنان

نتانیاهو، لبنان را به حملات بیشتر تهدید کرد

درخواست فوری ایران از سران کشورهای اسلامی

بلینکن: لحظات کنونی، برای تمام جهان بحرانی است

مراسم میهمانی لاله‌ها در شهر چهاردانگه برگزار شد

برگزاری نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

دامنه نوسان یک درصد شد؟

خاصیت عالی حنا برای بدن که باید بدانید!

فرش سجاده ای کاشان زینت‌بخش مساجد